Asure

16 Aralık 2010 Perşembe

    Allah'in ayi olarak bilinen Muharrem ayi,boluk ve bereketin sunuldugu bir aydir.Buyuklerimizden duydugumuza gore asure gununden bir gun once 7 cesit kuru baklagillerden alindiginda bir sene boyunca evimize bereket getirdigi soylenmektedir.O nedenle dun markete gitmeye karar vermistim fakat yogun bir kar yagisini gorunce cok uzuldum.Sonra esimin kar nedeniyle ise gitmedigini gordum ve cok sevindim.Sabah kahvaltisindan sonra hep beraber alis verise gittik.
Herkezin evinde bolluk olmasi dilegiyle...
 

Malzemeler

-1/2 kg bugday
-1/2 kg seker
-250 gr ceviz
-250 gr findik
-250 gr badem
-150 gr fistik
-1 cay bardagindan biraz az susam
-150 gr kuru uzum


Yapilisi

   Bugdayi 1 gece oncesinden islatiyoruz.Badem ve findigi sicak suda bir sure bekletip kabuklarini soyuyoruz.(findigin kabugu biraz zor soyuldugundan bicak yardimiyla yapabilirsiniz).
Bugdayi tencereye koyduktan sonra ustune 2 lt su ekliyoruz(bugdayin ustunu 2 kati kadar gececek sekilde).Bugdaylar sisene kadar kaynatiyoruz ve kesinlikle karistirmiyoruz.Daha sonra tahta kasikla veya bir mikser yardimiyla bugdaylari cok fazla olmamak kaydiyla eziyoruz.Bu arada bir baska kapta sekere biraz su ekliyerek eritiyoruz.Sonra serbeti bugdaya ekliyoruz.5 dk. pisirdikten sonra diger malzemeleri ekliyoruz ve kisik ateste 20 dk kaynatiyoruz.
                                                                                                                     Afiyet olsun.....

  Bu tarifi annemden aldim.Esim kuru incir ve kayisiyi sevmedigi icin ben eklemedim.Eger siz seviyorsaniz nohut,fasulye ve bu  gibi malzemeleride ekliyebilirsiniz.Ama nohut ve fasulyeyi ekliyecekseniz ayri bir kapta haslamaniz gerekiyor. 




0 yorum:

Esma'nın Mutfak Dünyası Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino