Yilbasi hindisi ve pilav

20 Ocak 2011 Perşembe

 Ne zamandir koymak istiyorudum vakit bulupta koyamadim,bugune kismetmis.Ilk defa hindi yaptim ve ustelik misafirlerime.Aslinda hindiyi doldurmak istiyordum ama pek cesaret edemedim insallah bir dahaki sefere.


Malzemeler

-4 kiloluk hindi
-marinesi icin: soya sosu,tuz,karabiber,zeytin yagi
-sosu icin: salca,zeytin yagi,tuz ve karabiber
-pilav icin:
 1/2 kg pirinç
 1 büyük soğan
 1/2 yemek kaşığı tereyağı
 1/2 kahve fincanı sıvıyağ
 3 yemek kaşığı kuş üzümü
 3 yemek kaşığı dolmalik fistik
 yarim yemek kaşığı tozşeker
 Tuz-karabiber-yeni bahar
 750 ml hindi suyu

Yapilis:

Bir gun onceden hindiyi 1 saat kadar hasladim,soguduktan sonra marine icin gerekli olan malzemeleri karistirip uzerine surdum ve buzdolabina koydum.Ertesi gun yaklasik 2.5 saat kadar firinda pisirdim.Ve sosunu uzerine surdukten sonra yarim saat kadar daha pisirdim.
Gelelim pilavimiza hindi firinda son yarim saat piserken pilavima basladim.Once fistiklarimi ayri bir tavada kavurdum.Zeytin yagi ile soganlarimi tavada kavurduktan sonra butun malzemelri koydum en son baharatlarimi koyduktan sonra hasladigim hindiden kalan suyu ekledim ve once hizli ateste sonrada yavas ateste pilavimi pisirdim.

0 yorum:

Esma'nın Mutfak Dünyası Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino